Populära länkar


Varumärken

Alla varumärken

Kategorier

Fördelar med oss

  • Inga avgifter
  • Gratis frakt
  • Snabb leverans
  • KUNDSERVICE med riktiga fiskare
  • Öppet köp returrätt 30 dagar
  • Betala säkert med avgiftsfri faktura, kort eller internetbank
Produkten läggs i din varukorg.
Produkten har lagts till i din varukorg.

Frakt och Leverans

Allmänt

Alla beställningar som görs helgfria vardagar innan fraktsättets bryttidpunkt (när Posten hämtar våra paket) skickas normalt från oss samma dag. Beställningar lagda på kvällar/helger/helgdagar skickas normalt nästföljande arbetsdag, förutsatt att vi har varan i lager.

När varorna är skickade från vårt lager får du en leveransbekräftelse till angiven e-postadress med ett försändelse-id så att du kan spåra försändelsen. Vi levererar endast till adresser inom Sverige.

Våra olika fraktalternativ tar normalt 1-2 vardagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. När varan har lämnat vårt lager övergår hanteringen till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt. Vi kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan. Detta rör till exempel vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.

Våra kunder har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta vår kundservice om du önskar häva ditt köp.

Fraktsätt

Posten MyPackPosten MyPack

Tar normalt 1-2 vardagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Fraktkostnad 0 kr. Dina varor skickas med Posten MyPack till ett postombud. Du väljer själv vilket ombud paketet ska skickas till. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering. Du väljer vilket aviseringssätt du helst önskar: e-post, sms eller brevavi. Brevavi kostar 10 kr extra.

Posten Varubrev 1:a klassPosten Varubrev 1:a klass

Tar normalt 1 vardag att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Fraktkostnad 0 kr. Dina varor levereras till brevlådan. Varubrev som anses vara för stora för brevlådan lämnas till ditt närmaste utlämningsställe och du får en avisering. Denna skickas i regel som sms men du kan istället välja att få en brevavisering för 10 kr extra.

Spåra ditt paket

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse. 

Försändelse-id för paket

Ett paket får alltid ett kolli-id (alt. spårningsnummer) som kan användas för spårning av paketet. Kolli-id hittar du via spårningslänken i leveransbekräftelsen som skickas till din e-postadress så snart paketet har lämnat vårt lager. Med kolli-id kan du spåra ditt paket från att det sorteras av fraktbolaget tills dess att du hämtar ut ditt paket.

Om du inte fått någon avisering men ser via spårningslänken att paketet kommit till ombudet, går det bra att hämta ut paket skickade med Posten med kolli-id och legitimation. Kolli-id/spårningsnummer/löpnummer hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.

Försändelse-id för varubrev

Med försändelse-id för varubrev kan du se när varubrevet passerar postterminaler och eventuellt hamnar hos Postens utlämningsställe. Denna spårning är dock inte lika detaljerad som för paket. Försändelse-id för varubrev hittar du i leveransbekräftelsen som skickas till din e-mailadress så snart paketet har lämnat vårt lager. När ett varubrev sorterats på postterminalen skickas en leveransavisering till dig antingen via sms, e-post eller brev som talar om att din leverans är på väg och när den beräknas levereras till dig. Om brevbäraren anser att varubrevet ryms i brevlådan levereras det direkt i mottagarens brevlåda. Varubrev som anses vara för skrymmande lämnas till närmaste utlämningsställe och en avisering med ett fyrsiffrigt löpnummer skickas antingen via sms, e-post eller brev. Med löpnumret kan du hämta ut ditt varubrev hos Postens utlämningsställe. Har du inte fått aviseringen kan du även hämta ut varubrevet med hjälp av försändelse-id som du hittar i leveransbekräftelsen.

Hos ombudet

För att hämta ut din försändelse behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i sms- eller e-postaviseringen. Har du valt brevavi så ta med den tillsammans med legitimationen till ombudet.

Om du av någon anledning saknar aviseringen går det bra att hämta paket med kolli-id/spårningsnummer/löpnummer och legitimation. Kolli-id/spårningsnummer/löpnummer hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.

Tänk på att du alltid skall kunna visa legitimation vid uthämtning av paket. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos ombudet.

Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar (Posten) innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 150 kr om ett paket ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning på vår hemsida.

Leveransförsening

Leveranstiderna kan komma att förlängas då oförutsedda förseningar kan uppstå på vägen.

Vi har nästan alla produkter vi säljer i lager, det framgår tydligt på artikeln om så är fallet. Står det däremot att den skickas från oss inom 2 till 5 vardagar så finns den istället på leverantörens lager varifrån vi omgående beställer den och skickar vidare till er, inom utsatt tid. Skulle någon produkt även vara slut på leverantörens lager så uppstår leveransförseningar och då kontaktar kundservice dig via e-post eller telefon. Vi hjälper dig gärna med förslag på likvärdig produkt om sådan finns.

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en eller ett par dagars fördröjning, denna är inte alltid inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan. Detta rör till exempel vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.


"Inget köp är avslutat förrän du som kund är helt nöjd. När du handlar hos oss kan du alltid känna dig trygg."





  • Hittar du det billigare någon annanstans matchar vi priset
  • Vi är certifierade av Trygg E-handel
  • Klarna - faktura, konto, delbetalning, kort och internetbank
  • Posten

© 2017 Norrländska Vapenaffären AB  |  Telefon: 060 - 666 333  |  kontakt@fiske.se