Populära länkar


Kategorier

Gå till Fiskeset
Allmänt sommarfiske
Abborrfiske
Flugfiske
Gädd och gösfiske
Havfiske (Norge)
Havsöringsfiske
Pimpelset
Ädelfiske (P&T)
Gå till Fiskerullar
Allmänt sommarfiske
Gå till Abborrfiske
Haspelrullar
Spinnrullar
Gå till Flugfiske
Enhands
Tvåhands
Extraspolar
Gå till Gädd- och Gösfiske
Haspelrullar
Spinnrullar
Havsfiske (Norge)
Havsöringsfiske
Spinnfluga (Lax)
Trolling
Vinterfiske
Ädelfiske (P&T)
Gå till Fiskespön
Allmänt sommarfiske
Gå till Abborrfiske
Haspelspön
Spinnspön
Teleskop / Flerdelade
Gå till Flugfiske
Enhands
Tvåhands
Switch
Gå till Gädd- och Gösfiske
Haspelspön
Spinnspön
Havsfiske (Norge)
Havsöringsfiske
Mete
Spinnfluga (Lax)
Trollingfiske
Gå till Vinterfiske
Ismetesspön
Pimpelspön
Ädelfiske (P&T)
Gå till Fiskelinor
Flätade superlinor
Nylonlinor
Fluorocarbon
Gå till Båttillbehör
Drivankare
Gå till Ekolod & Tillbehör
Ekolod
Givare & Hållare
Kablar & Montering
Kort & Kartor
Skydd
Gå till Elmotorer
Minn Kota
Motorguide
Watersnake
Elmotortillbehör
Flytvästar
Dekaler och Klistermärken
Gå till R.A.M.
RAM B-Series
RAM C-Series
RAM D-Series
RAM Tough Track
Övrigt
Gå till Drag & Beten
Beteskit
Flugkast
Jerkbait
Gå till Jiggar / Gummibeten
Dropshot
Färdigriggade Jiggar
Havsfiske
Jiggar
Jiggkit
Jiggkrokar
Jiggtillbehör
Vertikal
Långedrag
Gå till Pilkar & Häcklor
Häcklor
Pilkar
Gå till Powerbait & Gulp
Gulp
Powerbait
Skeddrag
Spinnare
Spinnflugor (lax)
Gå till Tailbeten
Kompletta drag
Svansar & Tailar
Vassdrag
Vibrationsbeten
Gå till Vinterbeten
Balanspirkar
Blinkpirkar
Blänken
Krokar & Agn
Limkrok
Mormyskor & Minibalans
Vertikalpirkar
Gå till Wobblers
1-5cm
6-10cm
11-19cm
20+cm
Kustwobblers
Ytbeten & Poppers
Gå till Förvaring
Askar & Draglådor
Livebaitförvaring
Rig Bin & Stinger
Ryggsäckar
Spö- och Rullfodral
Kylboxar
Vattentätt
Väskor
Gå till Kläder & Skor
Byxor
Broddar
Flytoveraller
Flytvästar
Impregnering/Tvätt
Handskar
Jackor
Kepsar/Mössor
Kängor/Stövlar
Mygg
Solglasögon
Strumpor
Tröjor/Skjortor
Underställ
Vadarbyxor
Vadarjackor
Vadarskor
Gå till Småplock
Beteslås
Fjäderringar
Flöten & Metrevar
Gå till Krokar
Enkelkrokar
Trekrokar
Lekande
Pärlor & Lysslang
Sänken
Gå till Tafs & Vajer
Färdiga tafsar
Tafsmaterial
Gå till Verktyg
Avkrokning
Gå till Håvar
Små fiskehåvar
Medium fiskehåvar
Stora fiskehåvar
Linverktyg
Peanger & Tänger
Vågar & Måttband
Gå till Övrigt
Knivar
Matlagning
Myggskydd
Olja & Fett
Rökning
Termosar & Vatten
Vakuum
Övrigt
Presenttips
UTFÖRSÄLJNING

FISKEMETODER

Gå till Allmänt Sommarfiske
Fiskeset
Rullar
Spön
Mete
Beten (Våra favoriter)
Linor
Gå till Småplock
Beteslås
Fjäderringar
Flöten
Krokar
Lekande
Sänken
Tafs & Vajer
Gå till Verktyg
Avkrokning
Håvar
Linverktyg
Peanger & Tänger
Vågar & måttband
Övrigt
Gå till Abborrfiske
Fiskeset
Gå till Rullar
Haspel
Spinn
Gå till Spön
Haspelspön
Spinnspön
Beten (Våra favoriter)
Jiggar (Våra favoriter)
Linor
Gå till Småplock
Beteslås
Fjäderringar
Krokar
Lekande
Sänken
Tafs & Vajer
Gå till Verktyg
Avkrokning
Håvar
Linverktyg
Peanger & Tänger
Vågar & måttband
Övrigt
Gå till Flugfiske
Fiskeset
Gå till Rullar
Enhands
Tvåhands
Extraspolar
Gå till Spön
Enhands
Tvåhands
Switch
Gå till Linor
Enhands
Tvåhands/switch
Skjutlinor
Spetsar/Tippar
Backing
Gå till Flugor
Krokflugor
Tubflugor
Flugaskar
Gå till Flugbindning
Startkit
Bindstäd/Verktyg
Bindtråd
Dubbing
Fjädrar & Nackar
Flash
Flugbindningskrok
Förtyngning
Hår & Skinn
Kemikalier
Kroppsmaterial
Tuber
Väskor & Bärsystem
Flytringar & Tillbehör
Kemikalier
Tubkrok
Tafs & tafsmaterial
Gå till Verktyg
Håvar
Linverktyg
Peanger & Tänger
Vågar & måttband
Övrigt
Gå till Gädd- och Gösfiske
Fiskeset
Gå till Rullar
Haspel
Spinn
Gå till Spön
Haspelspön
Spinnspön
Linor
Beten (Våra favoriter)
Jiggar (Våra favoriter)
Gå till Småplock
Beteslås
Fjäderringar
Krokar
Lekande
Sänken
Tafs & Vajer
Gå till Verktyg
Avkrokning
Håvar
Linverktyg
Peanger & Tänger
Vågar & måttband
Övrigt
Gå till Havsfiske (Norge)
Fiskeset
Rullar
Spön
Beten (Våra favoriter)
Linor
Gå till Småplock
Beteslås
Fjäderringar
Krokar
Lekande
Pärlor & Lysslang
Sänken
Tafs & Tafsmaterial
Gå till Verktyg
Avkrokning
Håvar
Linverktyg
Peanger & Tänger
Vågar måttband
Övrigt
Gå till Havsöringsfiske
Fiskeset
Rullar
Spön
Linor
Beten (Våra favoriter)
Kustflugfiske
Gå till Småplock
Beteslås
Fjäderringar
Lekande
Sänken
Krokar
Gå till Verktyg
Håvar
Linverktyg
Peanger & Tänger
Vågar måttband
Övrigt
Gå till Mete
Metesset
Spön
Linor
Mäsk
Gå till Småplock
Beteslås
Flöten
Krokar
Sänken
Gå till Verktyg
Avkrokning
Håvar
Linverktyg
Peanger & Tänger
Vågar & måttband
Övrigt
Gå till Spinnfluga (Lax)
Rullar
Spön
Beten (Våra favoriter)
Linor
Gå till Småplock
Beteslås
Fjäderringar
Krokar
Lekande
Sänken
Gå till Verktyg
Håvar
Linverktyg
Peanger & Tänger
Vågar & måttband
Övrigt
Gå till Trollingfiske
Rullar
Spön
Linor
Beten (Våra favoriter)
Paravaner
Spöhållare
Gå till Småplock
Beteslås
Fjäderringar
Krokar
Lekande
Sänken
Tafs & Vajer
Gå till Verktyg
Avkrokning
Håvar
Linverktyg
Peanger & Tänger
Vågar & måttband
Övrigt
Gå till Vinterfiske
Pimpelset
Rullar
Gå till Spön
Ismetespön
Pimpelspön
Linor
Beten (Våra favoriter)
Angeldon
Gå till Isborrar & Tillbehör
Isborrar
Isskopor
Förlängare
Reservskär
Skärskydd
Skruvdragare
Tillbehör
Isfisketält
Skryllor
Gå till Småplock
Beteslås och Snappers
Lekande
Sänken
Tafs & Vajer
Trekrok
Säkerhet på is
Gå till Verktyg
Avkrokning
Linverktyg
Peanger & Tänger
Vågar måttband
Värme
Övrigt
Gå till Ädelfiske (P&T)
Fiskeset
Rullar
Spön
Linor
Beten (Våra favoriter)
Gå till Småplock
Beteslås
Fjäderringar
Flöten
Krokar
Lekande
Sänken
Tafs & Vajer
Gå till Verktyg
Avkrokning
Håvar
Linverktyg
Peanger & Tänger
Vågar & måttband
Övrigt

Varumärken

Alla Varumärken

Fördelar med oss

  • Inga avgifter
  • Gratis frakt över 499:-
  • Snabb leverans
  • KUNDSERVICE med riktiga fiskare
  • Öppet köp returrätt 30 dagar
  • Betala säkert med avgiftsfri faktura, kort eller internetbank
Produkten läggs i din varukorg
Produkten har lagts till i din varukorg

Populära frågor

Har ni någon fysisk butik?

Nej, tyvärr har vi helt vuxit ur våra lokaler och vår tidigare butiksavdelning är nu belamrad med lagerhyllor. Det går dock utmärkt att hämta ut sin onlineorder hos oss i Birsta, Sundvall. 

Varuutlämningen i Sundsvall är öppen måndag till fredag mellan 9.00 - 17.00. Stängt röda dagar.

Kan jag få hjälp med att beställa?

Absolut, du kan alla vardagar mellan 9-17 ringa vår kundtjänst för att få hjälp med din beställning.

Alla köp måste dock ske över nätet, men vi hjälper gärna till och ”guidar dig genom ditt köp”.

Har ni någon rabattkod?

Vi har inga allmänna rabattkoder som vi delar ut. Det bästa sättet att hålla reda på kampanjer är att prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Nyhetsbrevet får du efter att ha handlat hos oss eller genom att registrera din mejladress längst ner på vår hemsida.

Hur vet jag att min beställning har gått igenom?

Så snart du genomfört ditt köp hos oss skickar vi ut en orderbekräftelse till angiven e-postadress. 

Om du inte hittar orderbekräftelsen i din inkorg ber vi dig att kontrollera din skräppost, den kan ha hamnat där. 

Om du ändå inte lokaliserar din orderbekräftelse kan det tänkas att ditt köp inte gått igenom, alternativt kan du ha angivit en felaktig e-postadress. Vi ber dig då att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare. 

Kan jag lämna tillbaka varor i er butik som är köpt via hemsidan?

Ja, det går utmärkt!

Ta gärna med dig ditt ordernummer för snabbare hantering. 

Jag vill ändra något i min order.

Absolut, men hör av dig till oss så snart som möjligt. 

Om ditt paket redan har packats och hamnat i en postbur har vi dessvärre inte längre möjlighet att ändra något i din order. 

Ändringar kan handla om leveransadress, färgändring eller storleksändring osv. 

Vi kan i vissa fall lägga till produkter på din order. Detta beror på ditt valda betalsätt. Kontakta oss så hjälper vi dig vidare. 

Vilka fraktalternativ finns?
  • PostNord Varubrev/My Pack - paketet går i förstahand till brevlådan och annars till ditt närmsta/valda postombud.
  • PostNord FlexChange Home - paketet lämnas vid er bostad.
  • DHL Service Point - paketet går direkt till ett ombud du själv väljer i kassan.
  • Hämta i butik

Alla fraktsätt är inte alltid tillgängliga, olika produkter kan ha olika fraktsätt aktiverade.

Hur kan jag samarbeta med er?

Vi får ofta erbjudanden om olika typen av samarbeten och produktsponsring, vi har tyvärr inte möjligheten att arbeta med alla. Anser du att du har något du skulle kunna erbjuda oss får du gärna skriva några rader om dig själv och dina exponeringsmöjligheter till oss.

Vi värdesätter egenskaper som att ta uttrycksfulla bilder på våra produkter, många hängivna följare i sociala medier eller ett brinnande intresse för det vi står för.

Hur gör jag en retur?

Du har som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning.

Varan behöver vara oanvänd och oskadad.

Skicka tillbaka varan till oss och skriv att det gäller en retur och ange ditt ordernummer. Tänk på att du alltid står för risken vid transport, packa väl. Du finner returadressen på vår hemsida under Kontakta oss. Ni kan gärna använda er av vår egen retursedel (69kr), den brukar vara det billigaste alternativet och den hittar ni via denna länk https://www.fiske.se/returfraktsedel

Som kund står du själv för kostnaden för returfrakt.

Vi rekommenderar att du pausar din betalning hos Klarna i väntan på att din retur ska behandlas av oss. Detta gör du enklast genom att ringa dom, 08-120 120 10, eller via Klarna-appen. 

I appen kan du välja att "Rapportera ett problem" eller "Rapportera retur". Följ instruktionerna i appen för att pausa/frysa din faktura. 

Så fort varorna scannats in på vårt lager så sköter Klarna återbetalningsdelen.

Gäller det exempelvis byte av storlek så är det samma tillvägagångssätt. Skicka tillbaka det du inte vill ha till oss och lägg en ny order på vår hemsida.

Hur gör jag en reklamation?

Om du har fått en defekt eller felexpedierad produkt ber vi dig att göra en reklamation.

Mejla kundservice ([email protected]), ange ditt ordernummer och beskriv ditt ärende utförligt. Skicka gärna med en bild på varan, detta brukar underlätta reklamationshanteringen för både dig och oss.

Så snart vi mottagit ditt mail hjälper vi dig vidare i ärendet. Skicka inte tillbaka produkten innan vi hanterat ärendet hos oss.

Hur hittar jag rätt storlek?

När du är inne och handlar i vår webbshop kan du hitta information om storlek och mått när du är inne på en specifik produkt.

Om du fortfarande är osäker på din storlek, eller behöver hjälp att förstå storleksguiden, kan du kontakta vår kundservice via telefon eller epost.

När betalar jag min order?

Vår kassa sköts av Klarna. Om ni väljer att betala med faktura eller delbetalning så skickas fakturan när ditt paket lämnar oss. Ni betalar då fakturan, alternativt påbörjar er delbetalning när ni fått hem er beställning. 

Väljer ni andra betalningsalternativ, som t.ex. kort eller direktbetalning så betalar ni direkt när ni lägger er order. Pengarna reserveras då på ditt kort tills dess att ditt paket lämnat oss. Så fort paketet skickats till dig kommer pengarna att dras från ditt kort eller konto. 

Hur spårar jag mitt paket?

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.

Om du inte fått någon avisering men ser via spårningslänken att paketet kommit till ombudet, går det bra att hämta ut paket skickade med kolli-id och legitimation.

Jag har valt att hämta i butiken, när är det klart?

Så snart ditt paket är klart att gämtas får du ett mail från oss. 

Normalt sett sker det samma eller nästkommande vardag, förutsatt att allt finns i lager. 

Vilka betalsätt kan jag välja emellan?

Vi tillhandahåller Klarna som vår betallösning.

De erbjuder fakturabetalning, delbetalning, direktbetalning via bank, Swish samt kortbetalning.

Skulle ni inte få upp faktura eller delbetalning som alternativ så är det Klarnas kreditsystem som bestämmer det. Du kan kontakta Klarna direkt när det gäller frågor om detta eftersom det är något som vi inte kan påverka. Ett samtal till dem kan även klargöra vissa frågetecken så att Klarna ändrar i sitt system och tillåter er att handla mot faktura, kontakta Klarna på [email protected] eller 08-120 120 10.

Jag hittar inte en vara jag söker

Använd gärna vår sökruta, där kan du söka på både produkter och varumärken.

Om du, trots sök, inte hittar det du letar efter är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare. 

Vi uppdaterar vårt sortiment med jämna mellanrum för att alltid ha något nytt - det innebär att vi ibland måste offra några gamla produkter få ge rum åt några nya.

Får jag skicka tillbaka om det inte passar?

Givetvis!

Som kund har du 30 dagars öppet köp från det att du mottagit din beställning. 

Varan du ska skicka tillbaka behöver vara i originalskick, ren och hel, med etiketter och eventuell förpackning. 

Om vi behöver rengöra er produkt eller ordna med ny etikett kan vi komma att ta ut en hanteringskostnad i samband med returen. 

Vart är min beställning?

I din orderbekräftelse anges när vi beräknar kunna skicka din order från oss. 

Om du mottagit en leveransbekräftelse från oss innebär detta att ditt paket har lämnat oss. I detta mail finner du en spårningslänk där du enkelt kan följa ditt pakets resa. Dubbelkolla gärna skräpposten om du inte hittar det. 

Om du inte mottagit en leveransbekräftelse kan detta innebära att ditt paket ännu inte lämnat oss. Detta kan bero på att någon av dina beställda produkter inte finns i lager. Vi kommer då att kontakta dig angående detta med en preliminär leveranstid. 

Självklart är du varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor om din beställning. 

Varför är min order inte skickad?

Om du inte mottagit en leveransbekräftelse från oss kan detta bero på att: 

  • Du har angivit en felaktig e-postadress.
  • Levernsbekräftelsen har hamnat i skräpposten. 
  • Din order är inte komplett, dvs alla produkter finns inte i lager. 
  • Du har beställt ett större antal av en produkt än vi för tillfället har hemma. 
  • Vi har leveransförseningar från leverantören. 
  • Du har beställt en beställningsvara som ännu inte anlänt till oss. 

Oberservera att din order skickas först när alla produkter finns i lager. Vi har inte möjlighet att restnotera produkter.

Om leveransförseningar skulle uppstå kommer vi att kontakta dig med ett preliminärt leveransdatum så snart som möjligt. 

Givetvis kan du själv kontakta oss om du har några funderingar. 

Hur kan jag få veta status på min order?

Vi skickar alltid bekräftelsemail så fort din order kommit in i vårt system. När varan lämnat lagret får du ännu ett mail från oss med sändningsnummer på din order.

Var alltid noga med att kontrollera så att din e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Det kan även vara att din e-postleverantör har ett SPAM-filter som blockerar vissa mail. Har du fortfarande problem med att hitta din orderbekräftelse ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

Visa fler

Kategorier

Vanliga Frågor

Har ni någon fysisk butik?

Nej, tyvärr har vi helt vuxit ur våra lokaler och vår tidigare butiksavdelning är nu belamrad med lagerhyllor. Det går dock utmärkt att hämta ut sin onlineorder hos oss i Birsta, Sundvall. 

Varuutlämningen i Sundsvall är öppen måndag till fredag mellan 9.00 - 17.00. Stängt röda dagar.

Har ni någon rabattkod?

Vi har inga allmänna rabattkoder som vi delar ut. Det bästa sättet att hålla reda på kampanjer är att prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Nyhetsbrevet får du efter att ha handlat hos oss eller genom att registrera din mejladress längst ner på vår hemsida.

Hur kan jag samarbeta med er?

Vi får ofta erbjudanden om olika typen av samarbeten och produktsponsring, vi har tyvärr inte möjligheten att arbeta med alla. Anser du att du har något du skulle kunna erbjuda oss får du gärna skriva några rader om dig själv och dina exponeringsmöjligheter till oss.

Vi värdesätter egenskaper som att ta uttrycksfulla bilder på våra produkter, många hängivna följare i sociala medier eller ett brinnande intresse för det vi står för.

Hur avregistrerar jag mig från nyhetsmejlet?

Längst ner i nyhetsmejlet finns en länk som du klickar på för att avregistrera dig från nyhetsmejlet, länken heter “Avregistrera dig från nyhetsbrevet".

Visa fler

Frakt och Leverans

Vilka fraktalternativ finns?
  • PostNord Varubrev/My Pack - paketet går i förstahand till brevlådan och annars till ditt närmsta/valda postombud.
  • PostNord FlexChange Home - paketet lämnas vid er bostad.
  • DHL Service Point - paketet går direkt till ett ombud du själv väljer i kassan.
  • Hämta i butik

Alla fraktsätt är inte alltid tillgängliga, olika produkter kan ha olika fraktsätt aktiverade.

Jag har valt att hämta i butiken, när är det klart?

Så snart ditt paket är klart att gämtas får du ett mail från oss. 

Normalt sett sker det samma eller nästkommande vardag, förutsatt att allt finns i lager. 

Hur spårar jag mitt paket?

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.

Om du inte fått någon avisering men ser via spårningslänken att paketet kommit till ombudet, går det bra att hämta ut paket skickade med kolli-id och legitimation.

Hur lång är leveranstiden?

Om dina beställda produkter finns i lager skickar vi oftast ditt paket samma eller nästkommande vardag. 

Om du har beställningsvaror på din order kan leveransen dröja något. Besked om beräknad leveranstid finns under alla produkter i webshopen. 

Är produkten slut i vårt lager hinner vi normalt få hem varan och leverera vidare till er inom 2-5 vardagar. Tyvärr kan fördröjningar ske om t.ex. vår leverantör har slut i sitt lager. Vi meddelar er om så skulle vara fallet.

Leverans sker när alla produkter på ordern finns i lager, vi kan tyvärr inte restnotera varor.

Jag har fått ett trasigt paket, vad gör jag?

Vi strävar alltid efter snabba och högkvalitativa leveranser, men i sällsynta fall kan ditt paket skadas under transporten. 

Vi ber dig då att kontakta vår kundtjänst via e-post så snart som möjligt. I mailet önskar vi att du bifogar bilder på det skadade paketet och eventuellt skadade produkter. 

Så snart vi mottagit ditt mail hjälper vi dig vidare i ärendet. 

Kan jag handla fraktfritt?

Givetvis!

Handlar du för mer än 499kr så bjuder vi på fraktkostnaden. Handlar du för mer än 999kr erbjuder vi fri hemleverans. 

Om du väljer att hämta upp ditt paket hos oss i Sundsvall är det självklart alltid fraktfritt. 

Alla fraktalternativ och eventuella kostnader hittar du i kassan på hemsidan. 

Vart är mitt paket?

Så snart ditt paket skickats från oss får du ett mail med en spårningslänk. Klickar du på den kan du enkelt följa ditt pakets resa. 

Om du inte mottagit en leveransbekräftelse kan detta bero på att det hamnat i skräpposten, alternativt kan du ha angivit en felaktig e-postadress. Det kan också vara så att ditt paket ännu inte skickats från oss. I normala fall skickas ditt paket samma eller nästkommande arbetsdag (om inte annat är angivet i din orderbekräftelse). Vid eventuella förseningar kommer vi att kontakta dig. 

Du är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst om du har några frågor om ditt paket. 

Mitt paket har fastnat på vägen.

Vi strävar alltid efter så snabba leveranser som möjigt och skickar oftast ut ditt paket inom 1-2 arbetsdagar (förutsatt att allt finns i lager). 

Om du fått en leveransbekräftelse och via spårningsnumret kan se att ditt paket fastnat på vägen (minst 5 dagar sedan paketets senaste spårningshändelse) är du varmt välkommen att kontakta oss på kundtjänst så hjälper vi dig vidare. 

När skickar ni mitt paket?

Vi hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager.

När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt.

Vi kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket från ombudet?

Om paketet aldrig hämtas från ditt ombud går det i automatisk retur till oss efter 14 dagar.

Vi tar för detta ut en hanteringsavgift beroende på vikt och storlek på paketet, dock max 150 kronor.

Mer information om detta hittar du i våra köpvilkor. 

Jag kan inte spåra mitt paket via kollinumret.

Sändningsnumret skickas till dig via e-post i leveransbekräftelsen så fort vi har packat ert paket på vårt lager. Observera att det kan ta upp till 1 dygn innan försändelsen går att spåra via transportbolaget.

Visa fler

Handla och Betala

Kan jag få hjälp med att beställa?

Absolut, du kan alla vardagar mellan 9-17 ringa vår kundtjänst för att få hjälp med din beställning.

Alla köp måste dock ske över nätet, men vi hjälper gärna till och ”guidar dig genom ditt köp”.

När betalar jag min order?

Vår kassa sköts av Klarna. Om ni väljer att betala med faktura eller delbetalning så skickas fakturan när ditt paket lämnar oss. Ni betalar då fakturan, alternativt påbörjar er delbetalning när ni fått hem er beställning. 

Väljer ni andra betalningsalternativ, som t.ex. kort eller direktbetalning så betalar ni direkt när ni lägger er order. Pengarna reserveras då på ditt kort tills dess att ditt paket lämnat oss. Så fort paketet skickats till dig kommer pengarna att dras från ditt kort eller konto. 

Vilka betalsätt kan jag välja emellan?

Vi tillhandahåller Klarna som vår betallösning.

De erbjuder fakturabetalning, delbetalning, direktbetalning via bank, Swish samt kortbetalning.

Skulle ni inte få upp faktura eller delbetalning som alternativ så är det Klarnas kreditsystem som bestämmer det. Du kan kontakta Klarna direkt när det gäller frågor om detta eftersom det är något som vi inte kan påverka. Ett samtal till dem kan även klargöra vissa frågetecken så att Klarna ändrar i sitt system och tillåter er att handla mot faktura, kontakta Klarna på [email protected] eller 08-120 120 10.

Kan jag beställa över telefon?

Nej, tyvärr. Alla köp måste göras via vår hemsida. 

Men, du är varmt välkommen att ringa oss, vi hjälper mer än gärna till med arr guida dig genom ditt köp. 

Har ni öppet köp?

Vi erbjuder öppet köp i 30 dagar efter köptillfället. Du har som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning.

Vid julhandel går det alltid bra att lämna tillbaka varan under hela januari. Även om ni köpt er julklapp under november kan ni alltså lämna tillbaka varan under hela januari.

Hur pausar jag min betalning hos Klarna?

Om du av någon anledning behöver pausa din betalning hos Klarna, exempelvis vid en retur, så kan du göra detta genom att kontakta Klarna direkt. 

Detta gör du enklast genom att ringa dom, 08-120 120 10, eller via Klarna-appen. 

I appen kan du välja att "Rapportera ett problem" eller "Rapportera retur". Följ instruktionerna i appen för att pausa/frysa din faktura. 

När ditt ärende är löst, exempelvis att returen är genomförd, kan du själv aktivera din faktura, alternativt kommer Klarna att aktivera/makulera den. 

Vart kan jag se mitt kvitto?

I samband med att din order lämnar oss skickar vi ut en leveransbekräftelse till din e-postadress.

Bifogat i detta mail finns en pdf. med ditt kvitto och moms. 

Kan man handla som företag?

Tyvärr säljer vi bara till privatpersoner via vår hemsida och dess kassasystem som Klarna hanterar.

Till myndigheter och liknande kan vi göra speciallösningar och fakturera, kontakta oss om det skulle vara aktuellt.

(Har ni behov av något till ert företag kan ni såklart alltid handla som privatperson, och trots det ta upp kostnaden och kvittot i företagets bokföring om varan behövs i dess verksamhet. Sedan en tid tillbaka har Skatteverket lättat på de gamla reglerna att kvittot behövde vara utställt exakt på företagsnamnet. Huvudsaken är att varan används och är till nytta för er verksamhet.)

Varför måste jag uppge personnummer i kassan?

Klarna sköter vår kassa och eftersom vi även säljer t.ex. knivar vill Klarna förvissa sig om att våra kunder är över 18år. Därav kan ni behöva ange personnummer till Klarna även om ni köper ett par fiskedrag och betalar med kort.

Personnummer är inget vi tar del av från Klarna eller sparar i våra register. Ni kan vara helt trygga med att ange personnummer till Klarna.

Min kortbetalning misslyckades, vad händer nu?

När kort- eller direktbetalning avbryts/misslyckas så skapas en kostnadsfri mejlfaktura som underlag för betalningen.

Fakturan mejlas till din e-postadress i samband med att ordern utlevereras från oss. Den betalas lättast med internetbank eller avi.

Troligen är det ett tillfälligt fel som gjort att betalningen inte gick igenom, det kan ligga både i uppkopplingen, hos oss, eller hos din bank.

Har du frågor angående din betalning ber vi dig kontakta Klarna, 08-120 120 10.

Kan jag beställa till utlandet?

Nej, tyvärr. Vi levererar endast till adresser inom Sverige i dagsläget.

Jag har ändrat i min order men det syns inte på Klarna.

När du genomför en ändring i din order; antal, stolek, priser osv, så registreras denna ändring hos Klarna först när vi skickar din order. 

Detta innebär att din order kommer att se likadan ut hos Klarna tills dess att vi skickar ut en leveransbekräftelse. 

Hur får jag min faktura?

Din faktura skickas som e-post till dig i samband med att ordern skickas från oss. Observera att avsändaren är Klarna. Ibland kan dessa mail hamna i skräpposten, så om du saknar din faktura rekommenderar vi dig att kolla där.

Du kan själv se och hantera dina fakturor och dess betalstatus på www.klarna.se samt i deras app.

Du kan även kontakta Klarna direkt när det gäller fakturafrågor på [email protected] eller 08-120 120 10.

Vad kostar det att handla hos er?

Hos oss kan du alltid handla fraktfritt!
Vi har både fraktalternativ som är gratis och några som kostar. Priset finns angivet på respektive fraktsätt i kassan. Står det 0 kr levererar vi ditt paket gratis.

Vår fraktfria gräns är för närvarande 499kr för vanliga paket. Handlar du för mer än 999kr erbjuder vi fri hemleverans. 

Visa fler

Min Beställning

Jag vill ändra något i min order.

Absolut, men hör av dig till oss så snart som möjligt. 

Om ditt paket redan har packats och hamnat i en postbur har vi dessvärre inte längre möjlighet att ändra något i din order. 

Ändringar kan handla om leveransadress, färgändring eller storleksändring osv. 

Vi kan i vissa fall lägga till produkter på din order. Detta beror på ditt valda betalsätt. Kontakta oss så hjälper vi dig vidare. 

Hur vet jag att min beställning har gått igenom?

Så snart du genomfört ditt köp hos oss skickar vi ut en orderbekräftelse till angiven e-postadress. 

Om du inte hittar orderbekräftelsen i din inkorg ber vi dig att kontrollera din skräppost, den kan ha hamnat där. 

Om du ändå inte lokaliserar din orderbekräftelse kan det tänkas att ditt köp inte gått igenom, alternativt kan du ha angivit en felaktig e-postadress. Vi ber dig då att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare. 

Hur kan jag få veta status på min order?

Vi skickar alltid bekräftelsemail så fort din order kommit in i vårt system. När varan lämnat lagret får du ännu ett mail från oss med sändningsnummer på din order.

Var alltid noga med att kontrollera så att din e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Det kan även vara att din e-postleverantör har ett SPAM-filter som blockerar vissa mail. Har du fortfarande problem med att hitta din orderbekräftelse ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

Kan jag avbryta en beställning?

Ja - men skynda dig!

Hör av dig så snart som möjligt, om vi redan hunnit packa din order och ert paket hamnat i en postbur kan vi inte stoppa den.

Ni kan alltid låta bli att hämta ut ert paket så att det går i retur men då kommer det tas ut en avgift om 150kr för kostnader enligt våra köpvillkor.

Vart är min beställning?

I din orderbekräftelse anges när vi beräknar kunna skicka din order från oss. 

Om du mottagit en leveransbekräftelse från oss innebär detta att ditt paket har lämnat oss. I detta mail finner du en spårningslänk där du enkelt kan följa ditt pakets resa. Dubbelkolla gärna skräpposten om du inte hittar det. 

Om du inte mottagit en leveransbekräftelse kan detta innebära att ditt paket ännu inte lämnat oss. Detta kan bero på att någon av dina beställda produkter inte finns i lager. Vi kommer då att kontakta dig angående detta med en preliminär leveranstid. 

Självklart är du varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor om din beställning. 

Varför är min order inte skickad?

Om du inte mottagit en leveransbekräftelse från oss kan detta bero på att: 

  • Du har angivit en felaktig e-postadress.
  • Levernsbekräftelsen har hamnat i skräpposten. 
  • Din order är inte komplett, dvs alla produkter finns inte i lager. 
  • Du har beställt ett större antal av en produkt än vi för tillfället har hemma. 
  • Vi har leveransförseningar från leverantören. 
  • Du har beställt en beställningsvara som ännu inte anlänt till oss. 

Oberservera att din order skickas först när alla produkter finns i lager. Vi har inte möjlighet att restnotera produkter.

Om leveransförseningar skulle uppstå kommer vi att kontakta dig med ett preliminärt leveransdatum så snart som möjligt. 

Givetvis kan du själv kontakta oss om du har några funderingar. 

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

Var alltid noga med att kontrollera så att din e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse.

Det kan även vara att din e-postleverantör har ett SPAM-filter som blockerar vissa mail. Har du fortfarande problem med att hitta din orderbekräftelse ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.

När skickas min beställning?

I normala fall skickas din order samma dag, alternativt nästkommande arbetdag. En förutsättning för detta är att dina beställda produkter finns i lager. 

Skulle någon produkt saknas skickas din order först när allt finns hemma i lager. 

Om du har en beställningsvara på din order kommer denna att beställas från leverantören så snart som möjligt och din order skickar så snart produkten anlänt till oss. 

Tyvärr kan det uppstå förseningar. Detta kan bero på försenade leveranser till oss eller i sällsynta fall lagerfel. Om din order av någon anledning blir försenad kontaktar vi dig så snart som möjligt. 

Kan jag lägga till en produkt på min order?

Beroende på ditt valda betalsätt kan vi i vissa fall lägga till produkter på din order. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare, 060-666 333. 

Observera att vi inte kan lägga till produkter på en order som redan är behandlad och packad. 

Om vi inte kan lägga till en produkt på din order rekommenderar vi dig att göra en ny order på önskad produkt. Om er nya beställning understiger vår fraktfria gräns på 499kr kan frakt tillkomma. 

Jag har fått ett mail om en retur på min order innan jag fått varorna?

Har du fått mail om en retur innan du fått din order levererad beror det mest troligt på att vi inte har haft varan i lager.

Det kan stå att varan finns i lager, men i sällsynta fall händer det att vi har ett lagerfel vilket gör att vi inte har någon vara att skicka. Vi måste därför göra ett återköp i samband med leverans för att försäkra oss om att du inte betalar för något du inte får.

Jag hittar inte min följesedel?

Din följesedel skickas digitalt via e-post i och med att vi levererar er order, i paketet finns inget fysiskt papper.

Observera att detta mail kan hamna i skräpposten, så om du saknar din leveransbekräftelse ber vi dig kika där. 

Visa fler

Storlek och Sortiment

Jag hittar inte en vara jag söker

Använd gärna vår sökruta, där kan du söka på både produkter och varumärken.

Om du, trots sök, inte hittar det du letar efter är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare. 

Vi uppdaterar vårt sortiment med jämna mellanrum för att alltid ha något nytt - det innebär att vi ibland måste offra några gamla produkter få ge rum åt några nya.

Produkten jag vill beställa är slut i lager.

Majoriteten av våra produkter är lagervaror, dvs produkter som vi ständigt har i lager. 

Men om produkten du vill köpa är slut i lager kan du snabbt och smidigt skriva in din e-postadress på prouktens sida och klicka på knappen "Bevaka". Du blir då kontaktad via e-post när produkten finns åter i lager.  

Vissa produkter är beställningsvaror (detta syns på produktens sida på hemsidan), vilket innebär att vi beställer produkten från vår leverantör så snart du lagt din order. Om leveranstiden är längre än beräknat kommer vi att kontakta dig med ett preliminärt leveransdatum så snart som möjligt. 

Hur hittar jag rätt storlek?

När du är inne och handlar i vår webbshop kan du hitta information om storlek och mått när du är inne på en specifik produkt.

Om du fortfarande är osäker på din storlek, eller behöver hjälp att förstå storleksguiden, kan du kontakta vår kundservice via telefon eller epost.

Hur lägger jag en bevakning på en produkt?

Om en produkt är slut i lager kan du lägga in en bevakning, dvs vi skickar dig ett mail så snart varan finns åter på lager. Observera att detta inte gäller produkter märkta "Beställningsvara". 

Detta gör du enkelt genom att fylla i din e-postadress i fältet på produktsidan. Klicka sedan på knappen som heter "Bevaka". Då skapas automatiskt en bevakning på produkten och vi hör av oss när varan går att beställa igen. 

Hur lägger jag en bevakning på en produkt?

Om en produkt är slut i lager kan du lägga in en bevakning, dvs vi skickar dig ett mail så snart varan finns åter på lager. Observera att detta inte gäller produkter märkta "Beställningsvara". 

Detta gör du enkelt genom att fylla i din e-postadress i fältet på produktsidan. Klicka sedan på knappen som heter "Bevaka". Då skapas automatiskt en bevakning på produkten och vi hör av oss när varan går att beställa igen. 

När finns produkten i lager igen?

När en produkt är slut i lager finns det allt som oftast ett preliminärt datm när denna väntas åter i lager. Detta datum hittar du på produktens sida. 

Om det saknas på produkten som är slut innebär detta att vi ännu inte mottagit ett datum från vår leverantör, men detta uppdateras dagligen. 

Genom att "Bevaka" produkten behöver du inte själv hålla koll på vår hemsida. Vi skickar då dig ett mail så snart produkten finns åter hos oss. Bevakningen aktiverar du genom att skriva in din e-postadress i fältet på produktens sida. 

Kan ni ta hem en vara som jag inte hittar i ert sortiment?

Vi tar gärna emot tips om produkter som saknas i vårt sortiment. Om vi ser att efterfrågan är stor kan vi komma att plocka in den i vårt sortiment. 

Visa fler

Retur och Reklamation

Hur gör jag en retur?

Du har som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning.

Varan behöver vara oanvänd och oskadad.

Skicka tillbaka varan till oss och skriv att det gäller en retur och ange ditt ordernummer. Tänk på att du alltid står för risken vid transport, packa väl. Du finner returadressen på vår hemsida under Kontakta oss. Ni kan gärna använda er av vår egen retursedel (69kr), den brukar vara det billigaste alternativet och den hittar ni via denna länk https://www.fiske.se/returfraktsedel

Som kund står du själv för kostnaden för returfrakt.

Vi rekommenderar att du pausar din betalning hos Klarna i väntan på att din retur ska behandlas av oss. Detta gör du enklast genom att ringa dom, 08-120 120 10, eller via Klarna-appen. 

I appen kan du välja att "Rapportera ett problem" eller "Rapportera retur". Följ instruktionerna i appen för att pausa/frysa din faktura. 

Så fort varorna scannats in på vårt lager så sköter Klarna återbetalningsdelen.

Gäller det exempelvis byte av storlek så är det samma tillvägagångssätt. Skicka tillbaka det du inte vill ha till oss och lägg en ny order på vår hemsida.

Kan jag lämna tillbaka varor i er butik som är köpt via hemsidan?

Ja, det går utmärkt!

Ta gärna med dig ditt ordernummer för snabbare hantering. 

Hur gör jag en reklamation?

Om du har fått en defekt eller felexpedierad produkt ber vi dig att göra en reklamation.

Mejla kundservice ([email protected]), ange ditt ordernummer och beskriv ditt ärende utförligt. Skicka gärna med en bild på varan, detta brukar underlätta reklamationshanteringen för både dig och oss.

Så snart vi mottagit ditt mail hjälper vi dig vidare i ärendet. Skicka inte tillbaka produkten innan vi hanterat ärendet hos oss.

Hur gör jag ett byte?

Om du önskar byta exempelvis storlek på en köpt vara returnerar du produkten som inte passar. All information gällande returer hittar du här; https://www.fiske.se/returfraktsedel

Du lägger sedan en ny order på den storleken du önskar istället. 

Eftersom dessa ärenden hanteras separat kommer du att få en återbetalning för produkten du skickar tillbaka och en ny faktura/betalning för den nya storleken. 

Varför fanns det ingen retursedel i paketet?

Vi har tagit ett medvetet beslut att inte skicka med returfraktsedel i paketet som skickas från oss. Anledningen till detta är främst med tanke på miljön. 

Om du behöver skicka tillbaka din beställda vara, och önskar en returfraktsedel, hittar du den HÄR

Får jag skicka tillbaka om det inte passar?

Givetvis!

Som kund har du 30 dagars öppet köp från det att du mottagit din beställning. 

Varan du ska skicka tillbaka behöver vara i originalskick, ren och hel, med etiketter och eventuell förpackning. 

Om vi behöver rengöra er produkt eller ordna med ny etikett kan vi komma att ta ut en hanteringskostnad i samband med returen. 

Kostar det att använda er returfraktsedel?

Ja, om du väljer att använda dig av vår returfraktsedel tar vi ut en avgift på 69kr. När vi behandlar returen hos oss återbetalar vi varans pris minus returfraktsedelns kostnad. 

Vår returfraktsedel är i många fall det billigaste alternativet, framförallt om du ska skicka tillbaka något som är lite större eller dyrare. Det är även säkrare då denna fraktsedel är spårbar, vilket ökar tryggheten vid en eventuell retur. 

Vid reklamationsärenden står vi för returfraktkostnaden. Observera att du behöver kontakta oss innan du skickar tillbaka en reklamation.

Jag har ingen skrivare, hur använder jag er returfraktsedel?

Att använda vår returfraktsedel är inget måste, du väljer själv vilket sätt du skickar tillbaka ditt paket på. 

Vår returfraktsedel skickas ut till dig via mail och måste skrivas ut för att kunna klistras på paketet. 

Om du inte har tillgång till skrivare finns det en del andra tillvägagångssätt: 

  • Om du har en annan ny order hos oss som ännu inte skickats kan vi lägga med returfraktsedeln i den. 
  • Du kan skicka tillbaka paketet i ett vadderat kuvert från posten. 
  • Är det en liten produkt kan du skicka tillbaka det i ett vanligt kuvert med frimärken. 
  • Du kan köpa en egen fraktsedel hos valfritt fraktbolag. 

Tänk på att det är du som ansvarar för returen tills dess att den anlänt hos oss, så skicka produkten på ett sätt du känner dig trygg med. 

Om du väljer att skicka returen på ett annat sätt än med vår returfraktsedel behöver du skicka med en lapp med ditt namn samt ordernummer. Paketet ska skickas till följande adress: 
Fiske.se, Norra Förmansvägen 22, 863 41 Sundsvall. 

Vart är min återbetalning?

När vi skapar en återbetalning till dig vid tex en retur eller reklamation kan det ta upp till 14 dagar innan pengarna når dig.

Har ni valt att betala mot faktura och gör en retur innan ni hunnit betala så kommer Klarna att skicka ut en ny faktura med uppdaterat belopp.

Har du redan betalat kommer Klarna att genomföra en återbetalning till kontot du använde vid betalning.

Har pengarna ej kommit efter 14 dagar? Kontakta Klarna på 08-120 120 10.

Jag ångrar mitt köp.

Du har som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning.

Varan behöver vara oanvänd och oskadad.

Skicka tillbaka varan till oss och skriv att det gäller en retur och ange ditt ordernummer. Tänk på att du alltid står för risken vid transport, packa väl. Vid retur av ångrade köp står du som kund för returfrakten. Du finner returadressen på vår hemsida under Kontakta oss.

Ni kan gärna använda er av vår egen retursedel, den brukar vara det billigaste alternativet och den hittar ni via denna länk https://www.fiske.se/returfraktsedel

Så fort varorna scannats in på vårt lager så sköter Klarna återbetalningsdelen.

Julklappsbyte & Presenter

Vi är väldigt flexibla när det gäller returer. Har du köpt en julklapp redan i oktober är det inga problem att returnera den under januari. Samma sak gäller med födelsedagspresenter.

Kontakta gärna vår kundtjänst innan du genomför en retur (om det gått mer än 30 dagar sedan du mottog produkten) så kan vi hjälpa dig vidare där.

Visa fler
Har du några frågor, tveka inte att kontakta oss!
Fiske.se
Norra Förmansvägen 22
863 41 Sundsvall
  • Hittar du det billigare någon annanstans matchar vi priset
  • Vi är certifierade av Trygg E-handel
  • Klarna - faktura, konto, delbetalning, kort och internetbank
  • DHL Service Point
  • Posten
  • ISO 9001 Certifierade
  • ISO 14001 Certifierade
© 2022 Nordic Netstores AB  |  Telefon: 060 - 666 333  |  [email protected]   |  Investor Relations