Populära länkar


Varumärken

Alla varumärken

Kategorier

Fördelar med oss

  • Inga avgifter
  • Gratis frakt
  • Snabb leverans
  • KUNDSERVICE med riktiga fiskare
  • Öppet köp returrätt 30 dagar
  • Betala säkert med avgiftsfri faktura, kort eller internetbank
Produkten läggs i din varukorg.
Produkten har lagts till i din varukorg.

Köpvillkor

Allmänt

Fiske.se säljer varor via internet till privatpersoner i Sverige med personnummer. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Produkterna som vi säljer kan användas i Sverige och de har en svensk manual eller bruksanvisning när produkten så kräver det, antingen i fysisk eller digital form. Sedvanliga garantier lämnas på produkter där garanti är tillämpligt och eventuella garantier är giltiga i Sverige och endast för förstahandsköpare. Mer information finns i respektive produkts bruksanvisning.

Beställning

Beställning görs på vår hemsida www.fiske.se. Läs gärna vår hjälpguide Så handlar du. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att ringa kundservice på tel 060-666 333 eller mejla kontakt@fiske.se. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och personnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket.

Priser och produktbilder

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

Fiske.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls fiske.se rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar. Inga ändringar sker efter godkänd order, er order blir godkänd efter kassan i samband med att vi lämnar er en orderbekräftelse.

Personuppgifter

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig.

Informationen du lämnar om dig själv används av fiske.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Fiske.se använder uppgifter från kundregistret för utskick om våra produkter. Du får vårt nyhetsbrev när du går igenom snabbkassan, du kan även prenumerera på vårt nyhetsbrev när du registrerar dig som kund. Du kan när som helst avbryta din prenumeration, antingen via länken i nyhetsbrevet eller genom att kontakta vår kundservice.

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter och/eller där kunden har betalningsanmärkningar.

Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör fiske.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

Frakt och leverans

I kassan kan du välja mellan olika fraktsätt. Läs mer om fraktsätten, priser och leveranstid här.

Alla beställningar som görs helgfria vardagar innan fraktsättets bryttidpunkt (när Posten hämtar våra paket) skickas normalt från oss samma dag. Beställningar lagda på kvällar/helger/helgdagar skickas normalt nästföljande arbetsdag, förutsatt att vi har varan i lager.

Vi levererar endast till adresser inom Sverige.

Våra olika fraktalternativ tar normalt 1-2 vardagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt. Fiske.se kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.

Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. (Om du har beställt en vara och vi inte levererar den i tid kallas det för dröjsmål enligt konsumentköplagen. Vi kan tyvärr inte garantera att vi kan leverera en vara inom 30 dagar såsom konsumentköplagen anger. Detta eftersom t.ex. ett vapen som vår leverantör inte har i lager kräver en beställning ifrån vår leverantörs sida till vapenfabriken vilket kan medföra mycket lång leveranstid, upp till 6 månader.)
Kontakta vår kundservice om du önskar häva ditt köp.

Fraktsätt

Posten MyPack

Tar normalt 1-2 vardagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Fraktkostnad 0 kr. Dina varor skickas med Posten MyPack till ett postombud. Du väljer själv vilket ombud paketet ska skickas till. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering. Du väljer vilket aviseringssätt du helst önskar: e-post, sms eller brevavi. Brevavi kostar 10 kr extra.

Posten Varubrev 1:a klass

Tar normalt 1 vardag att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Fraktkostnad 0 kr. Dina varor levereras till brevlådan. Varubrev som anses vara för stora för brevlådan lämnas till ditt närmaste utlämningsställe och du får en avisering. Denna skickas i regel som sms men du kan istället välja att få en brevavisering för 10 kr extra.

Spåra ditt paket

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse. 

Försändelse-id för paket

Ett paket får alltid ett kolli-id (alt. spårningsnummer) som kan användas för spårning av paketet. Kolli-id hittar du via spårningslänken i leveransbekräftelsen som skickas till din e-postadress så snart paketet har lämnat vårt lager. Med kolli-id kan du spåra ditt paket från att det sorteras av fraktbolaget tills dess att du hämtar ut ditt paket.

Om du inte fått någon avisering men ser via spårningslänken att paketet kommit till ombudet, går det bra att hämta ut paket skickade med Posten med kolli-id och legitimation. Kolli-id/spårningsnummer/löpnummer hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.

Försändelse-id för varubrev

Med försändelse-id för varubrev kan du se när varubrevet passerar postterminaler och eventuellt hamnar hos Postens utlämningsställe. Denna spårning är dock inte lika detaljerad som för paket. Försändelse-id för varubrev hittar du i leveransbekräftelsen som skickas till din e-mailadress så snart paketet har lämnat vårt lager. När ett varubrev sorterats på postterminalen skickas en leveransavisering till dig antingen via sms, e-post eller brev som talar om att din leverans är på väg och när den beräknas levereras till dig. Om brevbäraren anser att varubrevet ryms i brevlådan levereras det direkt i mottagarens brevlåda. Varubrev som anses vara för skrymmande lämnas till närmaste utlämningsställe och en avisering med ett fyrsiffrigt löpnummer skickas antingen via sms, e-post eller brev. Med löpnumret kan du hämta ut ditt varubrev hos Postens utlämningsställe. Har du inte fått aviseringen kan du även hämta ut varubrevet med hjälp av försändelse-id som du hittar i leveransbekräftelsen.

Hos ombudet

För att hämta ut din försändelse behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i sms- eller e-postaviseringen. Har du valt brevavi så ta med den tillsammans med legitimationen till ombudet.

Om du av någon anledning saknar aviseringen går det bra att hämta paket med kolli-id/spårningsnummer/löpnummer och legitimation. Kolli-id/spårningsnummer/löpnummer hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.

Tänk på att du alltid skall kunna visa legitimation vid uthämtning av paket. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos ombudet.

Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar (Posten) innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 150 kr om ett paket ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning på vår hemsida.

Leveransförsening

Leveranstiderna kan komma att förlängas då oförutsedda förseningar kan uppstå på vägen.

Vi har nästan alla produkter vi säljer i lager, det framgår tydligt på artikeln om så är fallet. Står det däremot att den skickas från oss inom 2 till 5 vardagar så finns den istället på leverantörens lager varifrån vi omgående beställer den och skickar vidare till er, inom utsatt tid. Skulle någon produkt även vara slut på leverantörens lager så uppstår leveransförseningar och då kontaktar kundservice dig via e-post eller telefon. Vi hjälper dig gärna med förslag på likvärdig produkt om sådan finns.

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en eller ett par dagars fördröjning, denna är inte alltid inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan. Detta rör till exempel vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.

Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Läs mer om de olika betalsätten här.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du våra köpvillkor.

Fakturan skickas via mail i samband med att ordern skickas från vårt lager. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Ingen fakturaavgift tillkommer. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort.  Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

Skulle du inte få upp faktura eller delbetalning som alternativ så är det Klarnas kreditsystem som bestämmer det. Du måste kontakta Klarna när det gäller frågor om detta eftersom det inte är något som vi kan påverka. Ett samtal till dem kan även klargöra vissa frågetecken så att Klarna ändrar i sitt system och tillåter er att handla mot faktura, kontakta Klarna på info@klarna.se eller 08-120 120 10.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Logga in se ”Översikt” på startsidan.

Vi erbjuder följande betalsätt:

  1. Faktura
  2. Delbetalning
  3. Kortbetalning
  4. Direktbetalning

1. Faktura

Vi erbjuder betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid. Det innebär att betaltiden räknas 14 dagar från den dagen då varan lämnar vårt lager och kunden erhåller ett leveransbesked till angiven mejladress. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Ingen fakturaavgift tillkommer. Pappersfaktura kan väljas efter slutfört köp mot en portokostnad på 5 kr.

Vår fordran överlåts till vår samarbetspartner Klarna AB, som i sin tur vidareöverlåter fordran till Nordea Finans Sverige AB (publ). Observera att det är väldigt viktigt att betalning sker till Nordeas bankgironummer eller plusgironummer som står angivet på fakturan.

Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att ta en kreditupplysning genom Klarna AB. Den påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av någon annan. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit. Kunden ges genast besked om kredit har beviljats och vi kan hantera köpet omgående. Om kredit inte beviljas kan man välja ett annat betalningssätt (kortbetalning, direktbetalning eller förskottsbetalning) alternativt kontakta Klarna.

Beställningar mot faktura skickas till din folkbokförda adress och endast till personer som uppger korrekta och fullständiga personuppgifter. Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% plus gällande referensränta (där referensräntan sätts halvårsvis av Riksbanken). Vid utebliven betalning går ärendet vidare till Klarnas inkassobolag Segoria och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer. Ett inkassokrav medför inte någon betalningsanmärkning, men däremot kan efterföljande åtgärder medföra betalningsanmärkning om inte betalning sker eller ärendet avskrivs.     

Du kan gå direkt till Klarnas hemsida och få information om din faktura. Logga in med ditt personnummer samt fakturans OCR-nummer. Där kan du också flytta fram förfallodatumet 10 dagar om du inte kan betala din faktura inom utsatt tid.

2. Delbetalning

Vi erbjuder dig möjligheten att delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet, dock minst 50 kr i månaden. Observera att du när som helst kan betala hela den kvarvarande skulden. Då avslutas automatiskt ditt konto hos Klarna. Om du har valt att betala med faktura men ångrar dig och vill ändra till delbetalning med Klarna konto går det bra. Delbetala enligt informationen på din faktura eller kontakta Klarna för mer information. Har du handlat i flera olika nätbutiker som erbjuder Klarna konto samlas dina köp på en och samma faktura. En aviavgift om 29 kr tillkommer per månadsfaktura. Fakturan skickas per post i mitten av månaden. För delbetalning via Klarna gäller årsränta om f.n. 19,90%. Fullständiga villkor hittar du hos Klarna.

3. Kortbetalning

Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA, Mastercard/Eurocard och American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, utan de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade. Det innebär att de följer Payment Card Industry Data Security Standard. Det är den högsta standarden av säkerhet i branschen och den omfattar all hantering av data i den kassalösning vi använder. All korthantering sker SSL-krypterat (Secure Socket Layer) vilket innebär att all kommunikation mellan oss och Klarna är krypterad, så att du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen. 

4. Direktbetalning

Om du har internetbank hos Nordea, Swedbank, SEB eller Handelsbanken kan du välja direktbetalning genom Klarna Checkout. Du loggar in hos din bank och pengarna dras direkt från ditt konto.

Samma säkerhetsrutiner gäller vid direktbetalning som beskrivs vid kortbetalning ovan, så att du tryggt kan genomföra betalningen direkt via din egen bank.

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Ni har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.

Mejla oss på kontakt@fiske.se eller ring 060-666 333. Vi behöver följande information:

a) ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)

b) ditt namn och kontaktuppgifter

c) antal och namn på de produkter som önskas returneras

Fiske.se vill bekräfta returen och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Ni har 14 dagar på er att returnera varan från det att meddelandet om ånger har skickats. Ni har dock ovillkorlig ångerrätt och behöver inte invänta vårt besked. Vi rekommenderar att returen sker med Posten varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott.

Ni kan gärna använda Konsumentverkts ångerblankett, den hittar ni här: Ångerblankett.

Returadress
Fiske.se / PO´s Fiske
Norra Förmansvägen 22
857 53  Sundsvall
 
Återbetalning

Har du en obetald faktura för din order så är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du på klarna.se eller genom att ringa 060-666 333. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Om du har betalat med faktura eller direktbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 150 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten. Att göra en reklamation innebär att du kontaktar oss och berättar att du inte är nöjd med en vara som du har köpt. Du berättar också varför du inte är nöjd. En reklamationsprocess är oftast väldigt enkel, men kan även vara komplicerad, ta kontakt med vår kundservice så hjälper vi dig på bästa sätt.

Tänk på det här

  • För att du ska kunna reklamera varan ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Ett ursprungligt fel behöver inte nödvändigtvis visa sig direkt när du fått varan. Det kan vara ett ursprungligt fel även om det visar sig efter en viss tid.
  • Normalt slitage faller inte in under ursprungliga fel, och du får inte heller själv ha orsakat felet.
  • Du har rätt att göra en reklamation av en vara i tre år efter att du tagit emot den.

Dina rättigheter vid fel på vara
Om det visar sig vara ett ursprungligt fel kan du ha rätt att:

  • Få varan reparerad (avhjälpande)
  • Få en likvärdig, felfri vara (omleverans)
  • Få avdrag på priset
  • Häva köpet
  • Hålla inne med betalningen
  • Få skadestånd

Du kan inte ställa alla krav på samma gång. Vi har i regel rätt att försöka laga den defekta varan eller skicka en ny vara. Som konsument kan du alltså inte kräva en hävning och pengarna tillbaka direkt, utan vi måste först ges möjlighet att åtgärda felet.

Det är viktigt att du kontaktar oss och berättar om felet så snart som möjligt. Om du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det har skett i rätt tid.

Det är alltid du som måste kunna visa att varan faktiskt är felaktig. Under de första sex månaderna efter köpet av en vara är det vi som säljare som ska bevisa att felet inte fanns från början. När det har gått mer än sex månader måste du kunna bevisa att det är ett ursprungligt fel på varan.

Vid en godkänd reklamation har konsumenten rätt att få tillbaka samtliga kostnader och kan även kräva ersättning för andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, som exempelvis returfrakt. Konsumenten måste dock alltid minska sin skada.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN: http://www.arn.se/
Box 174, 10123 Stockholm
ARN på andra språk: http://www.arn.se/other-languages/
EU ODR: http://ec.europa.eu/odr


"Inget köp är avslutat förrän du som kund är helt nöjd. När du handlar hos Fiske.se kan du alltid känna dig trygg."





  • Hittar du det billigare någon annanstans matchar vi priset
  • Vi är certifierade av Trygg E-handel
  • Klarna - faktura, konto, delbetalning, kort och internetbank
  • Posten

© 2017 Norrländska Vapenaffären AB  |  Telefon: 060 - 666 333  |  kontakt@fiske.se